A Pointless Blog - Review?

Setelah sekian lama blogpage ini hidup, tanpa aku begitu bersungguh-sungguh mengisinya, akhirnya ianya telah dijumpai oleh org yang mengetahui aku punya 'kriptonite'. Dan kami telah berdebat panjang tentang blog ini.
 
Sebelum aku meneruskan lebih lanjut tentang post ini, meh aku terangkan seba sedikit tentang mangkuk ayun nih. Si mangkuk ayun nih member aku yang dah lama, seorang lelaki, kawan yang memberi erti kawan, yang terlebih mengenali aku. Dia nih aku cakap mengetahui aku punya 'kriptonite' adalah kerana dia terlebih memahami aku, yang pernah aku bagitau peraturan yang aku ikut, character aku, yang mengetahui pemikiran aku. Si mangkuk ayun nih adalah seseorang yang tanpa segan silu mengutuk aku kalau aku buat salah, dan juga tidak mudah berkecil hati jika aku kutuk balik. Jadi setelah beberapa lama sesi kutuk mengutuk tanpa batasan dan masih lagi kekal sebagai kawan, kami bagaikan tahu apa 'standpoint' masing-masing, apa yang kami kesah, apa yang kami buat tak tau.
 
Dan setelah sekian lama kami tak bertegur sapa atas sebab-sebab tidah berada di kawasan geology yang sama, tah apa mimpinya Si mangkuk ayun nih menegur aku.
 
 
mangkuk ayun : Weit, vexedprob.blogspot.com tuh ko punya eh? Tak bagi tau pon ko ader blog.
 
aku : a ah.. pesal?
 
mangkuk ayun : Apebenda ko mengarut dalam tuh tuh? cam takder motif jer.
 
aku : memang tader motif pon, aku sajer-sajer jer testing
 
mangkuk ayun : tak abis-abis testing, mana main blog ko?
 
aku : aku takder blog ler.. tuh la blog aku, tapi aku tak blogging pon.
 
mangkuk ayun : apasal?
 
aku : malas
 
mangkuk ayun : malas delete la...
 
aku : suka ati aku la nak delete ke nak buat aper. yang ko sebok tuh apasal?
 
mangkuk ayun : takder la, vexedprob tuh bukak ko nyer trademark ker. aku google jumpa blog ko, tapi tah apa-apa isiknya.
 
aku : blog tuh aku buat testing layout jer dulu-dulu masa aku blajar web design.
 
mangkuk ayun : apasal tak terus blogging jer?
 
aku : malas. ahak..
 
mangkuk ayun : tak kemana malas ko tuh..
 
aku : bukan ker kemalasan tuh aku nyer best and worse trait. sama cam ego. :P
 
mangkuk ayun : memang la. malas ngan ego memang ko nye kelebihan, ko punya identity, tapi ko gak cakap, malas ko, ego ko unik.
 
aku : memang ler... setiap orang unik, malas aku yang menjadikan aku aku... ego aku yang membentuk aku.
 
mangkuk ayun : camner ngan ko nyer kemalasan untuk tak buat benda-benda yang tak berfaedah?
 
aku : berfaedah aper benda tuh
 
mangkuk ayun : berfaedah menda.
 
aku : haha
 
mangkuk ayun : ko dah ader blog tuh, aku rasa baik ko blogging jer. ko kan dalam pikirannya. orang cakap hitam ko cakap putih. ko gak cakap semua benda ada 2 side.
 
aku : aku tak tau nak tulis pasal apa.
 
mangkuk ayun : Ko tulis la pasal hidup ko ker, member-member ker, ko kutuk sape-sapa ker, ko kan terer mengutuk sbb ko mmg terkutuk.
 
aku : cis, kalu aku dah start mengutuk nanti aku takleh stop. kang tak pasal-pasal aku kene ban ngan member-member aku.
 
mangkuk ayun : alah aku tak kesah pon
 
aku : ko memang sengal, sebab tuh ko tak kesah
 
mangkuk ayun : cis.
 
aku : lagipon aku tak sampai ati, kalo aku betul-betul tulis kang, terkantoi lak ngan diorg, aper diorg kata, depan bukan main baik lg, belakang kutuk-kutuk, diorg bukan tau niat aku, bukan tau personaliti aku.
 
mangkuk ayun : hmm
 
aku : aku kan jenis campak kandang kambing mengembek, campak kandang buaya jadik buaya la aku. walaupun aku tak suka buaya aku tetap leh mencarik kebaikan buaya tuh. haha..
 
mangkuk ayun : mesti diorg paham kan?
 
aku : takda makna nya.
 
mangkuk ayun : ala.. ko layan jer.. kalo kantoi ko explain jer la.. ko kan manipulator, manipulate ler lebey kurang. hehe...
 
aku : manipulate la sangat.
 
mangkuk ayun : susah susah ko isik la ngan movie review ker, techno ker, pc, internet.
 
aku : dah berlambak.. google jer...
 
mangkuk ayun : hampeh tol... org bagi nasihat tak nak.
 
aku : yang ko konsern sgt nih pesal.
 
mangkuk ayun : aku tengah bosan.. lama tak bergadoh
 
aku : hampeh...
 
mangkuk ayun : tapi serius, baik ko start bloging. alang-alang dah ader. nampak cam tak pro si vexedprob nih ader blog cam nih
 
aku : apa ada pada title pro tuh? aku memang bukan pro pon.
 
mangkuk ayun : lantak ko la...
 
 
 
Dan selepas beberapa lama per'debatan' ini berlangsung, Si mangkuk ayun nih tensyen. Tapi aku terpikir ader betul gak dier cakap, blog nih takder isi. URL pon aku bagi nak tunjuk layout baru jer. Mungkin setelah dibakar, benda kan berubah? atau kemalasan akan mengatasi ego? Sanggupkan aku mengutuk dengan bebas kembali? Adakah kutuk mengutuk dan bersikap terus terang itu masih lagi aku? Ataupun bersifat mengambil hati itu aku yang baru? Aku selalu cakap aku mencari kawan yang bagai cermin biasa, tapi aku dah menjadi cermin ajaib. Mungkin aku akan lepaskan kuasa 'ajaib' ini dan menjadi cermin biasa kembali...
 
p/s Dialog antara aku dan mangkuk ayun itu telah diubah dengan sepenuhnya tanpa mengubah maksud untuk post ini kerana ada beberapa benda yang tak akan aku post di mana-mana dicelah-celah dialog itu. Takkan aku nak bagi 'kriptonite' aku kat semua orang kan?

Pelawak Durja

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

No comments: