Mak ayah ko ko panggil nenek eh?

Di suatu petang, aku dan member-member aku dengan tidak segan silu menyerbu rumah-rumah terbuka yang dibuka secara rasmi atau tidak rasmi pada raya Aidilfitri yang lepas.

Ketika sedang asyik melayan mee goreng di rumah yang aku dah lupa ke berapa, ketika member aku menyelongkar gamba-gamba dalam EOS aku, aku ditanya soalan yang penuh tanda tanya. Soalan yang menyebabkan aku terkelu seketika.

Takkala aku sedang makan, takkala mereka-mereka (termasuk aku) dengan penuh tidak beretika nya makan sambil bercakap-cakap, ketika hiruk pikuk kunyahan + suara-suara sumbang yang keluar, Tiba-tiba...

Sambil menunjukkan gamba dalam EOS aku, gamba nenek aku, seorang Hamba Allah ini bertanya,

"Mak ayah ko ko panggil nenek eh?"

Aku hang seketika, hiruk pikuk menjadi sunyi, kunyahan-kunyahan terhenti, aku mula berfikir seketika.

Takkala ketawa-ketawa sumbang memecah kesunyian, ketika Otak ku mula beroperasi balik, baru aku paham soalan itu,

"Mak kepada ayah aku aku panggil nenek ke?"

Sungguh tinggi bahasa Hamba Allah itu. Dan tanpa segan silu, aku mengutuk (dalam nada bergurau dengan kejam),

"Aperkesusah sangat soalan kamu nih, tanya jer la, nenek ko ko panggil nenek ke?"

Huh, sungguh menduga akal soalan itu.

Pelawak Durja

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

No comments: